Rasism

Jag har tagit bort Facebook för över en månad sen och ärligt talat så förstår jag inte vad det är att ha kvar?! Alla klagar, är otrevliga eller lägger ut halvnakna bilder på sig själva för att få likes. Har också hört massor om all rasism som uppstått på facebook och jag börjar bli rädd. Typ att på grund av facebook så kommer det bli krig, långsökt, men iallafall kris. Vad händer vid nästa årstid påsk? Ska regeringen välja att tabort kycklingar pågrundav dess färg då?!

Jag tycker att det får hända ändringar i Sverige för att invandrare ska känna sig, välkomna? Men de känner sig nog mer obekväma när saker tas bort och tas tillbaka. Hur ska de då kunna ha en chans att lära sig våran kultur?

Och visst tycker jag att vi tar in för mycket invandrare men samtidigt så har jag många inte helsvenska vänner som jag tycker så bra om. Och för den andra delen så är min farfar uppväxt i tyskland och bor där nu med, så tack för invandring. Men 100'000 per år kan jag tycka är mycket då vi är ett litet land med liten befolkning. Tycker det är skit svårt vad man ska tycka är okej och vad som inte är okej, men jag känner flertal och vet en hundratal som kommer rösta på sd nästa val och jag kommer sitta inlåst i en lägenhet just då livrädd för att gå ut.

Och bilderna jag lägger ut är hittade på Google då jag sökte på rasism och det är hemskt vilka bilder som kommer upp..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0